มีการใช้ Go Wrap Matlab Library ดาวน์โหลดที่นี่
keyword :warping Quadrilateral to Unit Square
input : จุดมุมในสีเหลี่ยมใดๆปลายทาง 4 จุด คือ (s0,t0), (s1,t1), (s2,t2), (s3,t3)
output : Transformation matrix และการทดสอบwarp จุด
% Unit Square to Quadrilateral % By Nemin Suksen % Master Degree FIBO, KMUTT, Thailand % Reference: pages 17-21 of Fundamentals of Texture Mapping and Image Warping, Paul Heckbert, % Master’s thesis, UCB/CSD 89/516, CS Division, U.C. Berkeley, June 1989, % URL=http://www.cs.cmu.edu/?ph. % Thank Nung Navakun Sebang for paper sample data and suggestion clc; clear all; close all; %% Source Quadrilateral % 4 Point of Quadrilateral = (x0,y0), (x1,y1), (x2,y2), (x3,y3) s0 = 7; t0 = 171; s1 = 294; t1 = 168; s2 = 307; t2 = 2; s3 = 1; t3 = 2; %% Destination Quadrilateral % 4 Point of unit squre = (u0,v0), (u1,v1), (u2,v2), (u3,v3) u0 = 0; v0 = 1; u1 = 1; v1 = 0; u2 = 1; v2 = 1; u3 = 0; v3 = 1; %% Forward wrap T = warps2q(s0, t0, s1, t1, s2, t2, s3, t3); %% invert wrap iT = iwarp(T); %% testing wrap s = 154; t = 154; point = iwarp(T)*[s t 1]'; point = point./point(3) |
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น